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Totality and Detail : Masaki Matsushita

【Japanese version is below; 日本語は下にあります。】

Gallery Kitai is a great platform for not only established artists but also underpresented and overlooked artists. For about twenty years they have focused on the works of Japanese artists belonged to many different genres to promote through exhibitions at the gallery space located in Kita ward, participating several domestic/international art fairs and setting up positive relationships to other galleries, studios and art events to effectively share ideas.
In addition to those practices, the gallery’s focus on the interaction between the international art and design industries is really intriguing. Started with exhibiting at LINEART 2000, the annual international art fair taken place in Gent, Belgium, their efforts in recent years such as cultural exchange programs cooperating with galleries, directors and curators in Belgium, Finland, Argentina and Germany provide a chance to look closely at knowledge and artistic practices of each country that many people don’t already know very well; leaving a dialogical impression in many ways, it is all exciting and great for both audiences and those who make art to detect a connecting thread to fresh perspectives on arts of Japan from multicultural resources.

Now, the gallery’s ongoing collaborative project with Escriba, Matsuki Matsushita’s solo exhibition “Totality and Detail” is a mind-blowing world: with the iconic objects and pictorial figures, Matsushita’s paintings form the crossing angle of his high concern for motion picture and the abundant knowledge regarding coloring process he’s got from previous work experience in the publishing business. Having gotten inspiration from addictive and subtractive color process in ink printing based on the use of three central colors, magenta, cyan and yellow, his acrylic paintings are full of vibrant detail keeping a perfect balance between minimalism and psychedelia. With an array of segmented structures developed by an elaborate calculation to break image into pixels, viewers would enjoy the feeling of ‘vision guidance movement’ that the paintings remain. Depending on how far you are from each work to look at, your visual adaptation to the geometric-ordered painting varies; it’s like what we feel when looking into a kaleidoscope, the time when we get excited for the luminance variation.

IMG_7041 -“Totality and Detail”, installation view, photo courtesy of Gallery Kitai / 松下正己個展「全体と部分」展示風景、画像提供元: 北井画廊

約20年にわたり、日本人作家の作品を幅広いジャンルから発掘し紹介をする北井画廊。彼らの活動内容は分厚く、日本の創作の現場へ、また今日の芸術表現の場の存在価値とその可能性について、多様性をもった気づきをもたらす。
北区にある画廊での展覧会の開催、他画廊やイベントスペースにおける展覧会への作品提案、国内外のアートフェアへの参加。そして海外の芸術産業へ画廊が行う情報発信と連携の方法は、特に興味深い。2000年ベルギーでの国際アートフェア・リニアート2000を皮切りとしたアートフェア参加や、近年の、ベルギー、フィンランド、アルゼンチン、ドイツ等の画廊やディレクターと協力し各画廊同士が作家とその作品のエクスチェンジをする展覧会を交互に開く取り組みは、日本の美術作品がよりよく世界に伝わる機会をもたらすだけでなく、芸術表現の分野を通した日本と他国の相互の友好関係の進展、また効果的に異文化交流の価値を高めるといった、非常に対話的な印象を残す。
さて今回の投稿の焦点は、北井画廊が2010年より協力関係を構築し定期的に展示の監修をしてきた場所、美術作品を展示する空間を取り入れたレストランEscribaでの、松下正己氏個展「全体と部分(英題:Totality and Detail)」。その世界は、松下氏自身が公私ともに長い間携わってきたサブジェクト、映画、と、出版業界での経験が交差しながら、アイコニックな対象物とともに開拓される。赤(magenta)、青(cyan)、黄(yellow)のインクで印刷物を刷る・・といった、印刷物の色彩表現方法から着想を得た色彩の表現方法。そして、ひとつの画素に含まれる色の割合を分割し、減色混合を繰り返し得た効果的な色識別、色誘導の方法。正方形(その他図形)に画素を区切り、緻密な計算とともに並べられた色たちは鑑賞者の視覚を一気にわしづかみにする。そして、またそのセグメント構造を近距離で、遠距離で、何度も目にすることでで各人は無意識下で分裂した自分の意識がいろいろな方法で焦点を合わせる方法を楽しむことだろう。-MAIKO

IMG_7073 -“Totality and Detail”, installation view, photo courtesy of Gallery Kitai / 松下正己個展「全体と部分」展示風景、画像提供元: 北井画廊

Exif_JPEG_PICTURE -“Three Types of Ambiguity”, 2015, Image courtesy of Gallery Kitai / 画像提供元: 北井画廊

Exif_JPEG_PICTURE -“Mandala-2”, 2012, Image courtesy of Gallery Kitai / 画像提供元: 北井画廊

05_Eye_1974 -“Eye“, 1974, Image courtesy of Gallery Kitai / 画像提供元: 北井画廊

: Curated by Gallery Kitai, Masaki Matsushita’s solo exhibition “Totality and Detail” is on view at restaurant Escriba , located at 2-2-12 Azabudai, on the rooftop of Miki Building, Minato-ku in Tokyo until Friday the 28th of August, 2015.

松下正己個展「全体と部分」は、Escriba(定期的に美術作品の展示を行なうレストランです)にて8月28日(金)までの会期で開催中。開催地情報はこちら、監修ギャラリー情報はこちら をご覧ください。

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#oshichiya #celebration #7daysafterbirth #namewriting #kanji #japanesecalligraphy just picked two of our favorite kanjis for son's name & wrote on paper to celebrate the safe arrival of baby boy today🖌️ ・ お七夜にあたり、 息子の名前を書きました🖌️ #画数多いね #マミーにも難しいわこりゃ👻 ・ 娘の名前に使っている漢字のひとつ、 「空」、と息子の名前がうまく繋がらないかなと頭をひねっていたわたし 夜が更けていく時間の、深い青の空を 「藍色の空」 と呼ぶのを知って、 息子の名前に是非この字を使いたいと思いました ・ そういえば あいらが産まれた時間は午前5:58分😳 そのときの空は、藍色だったのかな? ・ ・ ・ #お七夜 #命名書 #育児記録 #ママライフ #和の文化を次世代へ #書道 #男の子 #息子 #赤ちゃんのいる生活 #4月生まれ #2018年4月
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Today you are #21monthsold and i am #38weekspregnant 😊 going through transitions, we now welcome the return of spring🌸💮🌷baby hasn't arrived yet but we are so ready :: ・ 娘が1歳9ヶ月、母妊娠38週を迎えた本日 #つまり年の差は1歳9ヶ月確定👩👶 ・ さて、 最近娘の語彙が、遅いながらに増えるペースが上がる日々 その中でもbaby(べびっ、べびっ、と繰り返す)は毎日お互いにとって印象的 赤ちゃんの話をすると聞こえてないふりをする、甘えたいときの娘 夜の細切れ睡眠に苛まれるわたしが 日中ソファーやダイニングテーブルで 眠気でぐったりタイムに突然入るときに べびっ、べびっ、とお腹を撫でて 励ましてくれるときの娘 自分より小さい赤ちゃんが出てくる動画に、釘付けになる娘 がんばってるんだなあ😭 まだまだ小さいけど、 1年前の桜の時期にはまだ歩いてもいなかった娘 #髪も少なかった😂 それがこんなに早く成長するとは😨 ・・・と、超親ばかだけど ここのところ毎日涙が出そうな、 (いや、出てます)わたし ・ あと数えるほどの日数でプラス1になる我が家 泣いてるばかりの母じゃだめだ~ と自分に言い聞かせながら しかしきみはいつまでお腹にいるんだろうね?👶 早くしないと葉桜になっちゃうよ と、波打つお腹に話しかけてみる ・ ・ ・ #妊娠38週 #もうすぐ2児ママ #springbaby #1歳9ヶ月 #ママライフ #育児記録 #成長記録 #イヤイヤ期 #妊婦生活 #マタニティライフ
#maternityleave #ourspringbreak #haruyasumi #mommylife 産休に入ります👶 #Repost @__maikohowellcalligraphy (@get_repost) ・・・ Thank you everyone for the wonderful year and your continuing support, our school is having spring break during April, when all social platforms in Japan come into the new transition each year, and we are scheduled to provide lesson again in the 2nd week of May🖌️💙 ・ 昨日3/20(火)をもちまして、 当教室の2017年度授業が修了いたしました 皆さまには日頃から多大なるお力添えを頂きありがとうございます。 ・ お教室の初年度でわたし自身、 方向性を模索しながら指導させていただいた日々🖌️ ・ 授業態度を叱るのにはどういう言葉を選んだらきちんと伝わるのか考えているうちに別のことがおろそかになって、 生徒さんの保護者さまから逆にお叱りを頂戴する日もありました ・ 生徒さんと一緒に わたしと教室も成長していく いつまでもそのように、伸びやかな部分を持ち続けたいと思います ・ 2018年度はGW明けの5月2週目から開講を予定しております💙 →学年が変わり、新生活に家族みんなが落ち着くころにまた書道に触れましょう、 というのがテーマです また、スケジュール、レッスン内容が 新年度は一部変更となります 詳細は追って投稿させていただきますのでどうぞよろしくお願いいたします ・ さて、春休み 私事ですがあと約3週間以内に 第2子が外の世界にやってくるようなので そろそろわたしも準備を始めます ・ 春の花があちこちで咲き始めて 外出も楽しい時期💮🌸 三寒四温の時期でもありますので 皆さまどうぞお体ご自愛ください ・ 乱文ではありますが、お礼とご報告までに😊 まいこ書道教室 ハウエル 麻衣子 ・ ・ ・ #まいこ書道教室 #2017年度 #ありがとうございます #書道教室 #習いごと #子ども書道教室 #幼児 #小学生 #川崎市宮前区 #横浜市青葉区 #鷺沼 #たまプラーザ #和の文化を次世代へ #スマイル育児 #ワーキングママ #春休み
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